18 november 2010

syskrin med følge


Jeg har tidligere ikke vist så mye bilder fra dette rommet, som heter "midtstuen" fra gammelt av. Som dere ser ligger det midt mellom det som idag er kjøkken (tidligere stue) og det vi har som stue (som også var stue tidligere). Derav navnet, antagelig ;) Her har tre av veggene dører, henholdsvis en enkel, en dobbel og en trippeldør. Den siste veggen har et stort vindu, så det er ikke det enkleste rommet å møblere ;) Vi planlegger å bruke det som spisestue, men enn så lenge fungerer det mest som lekerom for lillemalien.

Vi  har foreløbig kun malt over de gammelbrune og skakke 60-talls plateveggene, men etterhvert skal både gulv, tak og vegger skiftes ut med tapet og panel. Eikelaminaten skal ut og hvitlutet furugulv på plass her også. Som dere skjønner, i dette huset går vi neppe tom for prosjekter med det første ;)

Glasskapet dere ser på bildet er helt nytt og fra IKEA. For en tid siden malte jeg det, med en lysegrå farge jeg blandet av forskjellige malingsrester. Seks strøk måtte til for å dekke det mørke utgangspunktet....puh. Syskrinet er gammelt, vi fant det i en haug med rusk i kjelleren da vi flyttet inn. Det må ha en liten reparasjon i åpningsmekanismen, men etter å ha fått en grundig såpevask skal det nå få være akkurat slik det er. Det er allerede stappfullt av halvferdige prosjekter ;)

Ha en flott torsdag alle sammen!

PS: Dere kan fremdeles stemme på månedens blogg inne på Dagbladets nettsider. Min blogg er en av de utvalgte (litt stolt, litt flau, veldig glad!) Tusen takk for alle stemmer! Du kan stemme ved å trykke her!



15 kommentarer:

Tina sa...

Heisann, ser ut som du har et utrolig koselig hus/heim! Skapet ditt i hvitt ble superfint, ser jo ikke ut som det kommer fra Ikea det. Skjønner godt du må ha et syskrin du som er så flink til å sy!

Hvitlutet tregulv er flott syns jeg. Har det oppe i 2. etasje, men det har gulnet så spørs om vi har vært slapp med vedlikeholdet. Kan jo vakses med ei spesiell såpe som inneholder noen hvite stoffer... et tips om du ikke vet!

Klæmmer på vei

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott stove..
Var inn og stemte å deg eg :-)

Alettesiriane sa...

Alt tar tid ,og det gode med det er at du får nye tanker og ideer men tiden går.Så fint med god plass.

Ida sa...

Heisann :)

Dere har det så utrolig fint. Forstår godt at det er vanskelig å møblere ett rom med så mange dører, vinduer og lite veggplass :-) Men det høres jo smart ut med en spisestue, gleder meg til å se det prosjektet ferdig :) selvom det fort kan bli ett stressmoment med så mange planer, så aner jeg en stor glede ved det samtidig. Det er jo gøy å ha noe å henge fingrene, så er det bare å ta det litt ettersom tiden og økonomien strekker til :) Men er du som meg, så vil du ha alt du har i hodet gjort AKKURAT MED DET SAMME ;-)

Syskrinet var utrolig sjarmerende, har kjempelyst på ett selv. Og har sett meg ut ett hos mamma. Det sto gjemt inne i ett 'roterom', etter at de pusset opp det ene rommet sitt, så fant jeg en fin plass til det.. dumme meg ..hehe.. jeg skulle jo bare ha vært litt frempå og overtatt det ..:)

Skapet så kjempefint ut også. Helt utrolig hva litt (mye!) maling kan gjøre, er ikke det dette skapet som kommer med sånne dråpeknotter også? Får vurdere noe slikt neste gang tenker jeg ;-)

Håper alt er bra med deg og den lille i magen :) Tenker mye på deg!

Klem fra Ida

Unknown sa...

Dere har det så fint! Og skapet ble lekkert i hvitt! Synd ikke det blir produsert i hvitt fra Ikea.

Sånt syskrin har mamma også. Skikkelig koselig, og så praktisk at det er så god plass i det.

Ha en god dag! Klem!

Datt sa...

Sååå søtt! Og jeg elsker fargen! :)

ELLEMELL sa...

kjempefint syskrin!
og lutet furugulv er så fine... har det her hos meg også! og det er fortsatt lyst, etter mange år!
godt og varmt og mykt til å trakke på!

kanskje vi får e noen halvferdige syprosjekter snart?:)
klem ellemell

Miamor sa...

..stemme er avgitt med stoor glede..og putene dine under her er suuperføotte....er det lin fra stoff og stil??.....ellers som alltid vakkert hos deg min venn....her er det kaffe i pip-koppen som gjelder nå..og pønsling på flere nye puter...skittenlillarosa må det bli....klem

Fru M sa...

Kjempe fint skapet ble. Har veldig lyst på det ikea skapet selv og kanskje det hadde vært en god ide å male det slik som du har gjort..
Nydelig stue dere har forøvrig. Liker bloggen og bildene.. Mvh Åslaug

Vintage House sa...

Hej
Kul att du tittade in hos mig:)
Vad fin fint ni har det...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Sessan ☆ sa...

Ni har så vackert hemma.

Blev helt varm i hjärtat när jag såg sy skrinet, min farmor hade ett sådant stående på sitt sovrumm i alla år. Gammalt vit målat, med rosemaling.
Undrar just vart det tog vägen när hon gick bort!?

Njut Helgen finaste

Jorid + NOE Blog sa...

Heisann! :D
Så nydelig, gleder meg til å se hva dere finner på!! Jeg ønsker meg også hvitlutet furugulv, men det var nok ikke på tale. I mitt neste hus så ;-) Hihi!

Ha en fin helg vennen!
Klem

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Ja en blir aldri arbeidsledig med et gammelt hus:-)Men det er også littr av sjarmen! Rommet kommer til å bli en flott spisestue med tiden!
Scrollet nedover på siden din og leste om gulvet på gjestebadet,- så utrolig flott det var!!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Vi har en liten wc i kjelleren som skriker etter oppssing, og nå fikk jeg nye ideer;-)

Ha en fortsatt fin helg!

Cat:-)

Tove sa...

Hei!
Har et tips til deg når det gjelder maling! Når du skal male noe som er mørkt, eller panel med kvister osv, skal du grunne det med våtromsmaling. Da slipper du å bruke kvistlakk, og trenger bare 2(3) strøk med maling over der igjen. Fikk dette tipset av en proffesjonell maler etter at jeg hadde brukt 7 strøk på paneltakene hos oss.
Stemmer på deg forresten;)

Stjerneteller sa...

Åhh. Dere har bare drømmehuset! Fantastisk nydelig og deilig upretensiøs stil. Jeg er sikker på at dere kommer til å få verdens fineste gutt som kommer til å elske det fine teppet sitt. Tenker stadigvekk på dere!